Návody
Pre novych ogame hracov, ktori by chceli na spravnu strategiu prist sami, vyvodit si ju sami, tak ako som na nu prisla pocas hrania kedysi aj ja.
Ak k navodu mam nieco dodat, teraz s odstupom casu, su to len dve veci, o ktorych nepochybujem ze su v navode niekolkokrat spomenute, takze ich len zopakujem:
1. Pocitacovy vyskum - obtazoval sa niekto z vas nevercov s oskenovanim tohto mojho vyskumu!? Coskoro budem mat 19 leteckych ciest. Vy, ktori tak pochybujete o ferovosti mojho hrania, urcite mate aspon zakladnu ludovu skolu. A viete si spocitat kolko je 19 krat 80 k suriek(co dostanete z lahko najditelneho Icka) x 4 az 8 rejdov denne plus zisk z vysokych bani. Zda sa mi to, alebo sa takto naozaj da ziskat tych 20 mil. denne naozaj lahko?
2. Impulz - predpokladam ze komentar netreba.
Navod
Zdoverim sa vam s niecim so nazyvam Ultimate Ogame playing style. Ako inde, aj tu plati ze sa mozete spytat na hocico co nebude dost jasne... Na zaciatku musim podakovat mojich dvom ucitelom z Ogame.orgu - Arrayovi a Dobimu. Podla mna dvaja z najlepsich troch hracov ktori ho tam hrali. Takze v skratke, ak budete niekedy hrat odznovu, toto je moj sposob. (Nehovorim ze ine sposoby tiez nemozu byt rovnako dobre.)
Zaciatok hry.
1. Nehrabeme sa na zaciatok prvej galaxie, nezaciname hrat v prvej moznej sekunde. V rozbehnutych ogame serveroch si top hraci pockaju den, den a pol na taku prvu tretinu druhej galaxie. V prvej su agresivni nervaci mylne presvedceni o tom ze budu prvi. Je to tam tazke, kazdy na kazdeho hned utoci, zato v druhej je klidek.
2. Slepe rajdy -
Postavime bane na levely: 8/7/6 a patricnu solarnu elektraren, ktora pokryje ich potreby. Ideme rovno na maly transport.
Ten posleme naslepo - Vieme kolko bodov mame my, co sme pred malou chvilou hangar postavili, takze na zaklade bodov okolia vieme matematicky dost dobre odhadnut kto este hangar, tym padom ani raketomet nema. Je to trochu riziko, ale ved je to hra.
3. Sonda -
Slepymi rejdami ziskavame zdroje na dalsie a dalsie male transporty, a na vyskum pocitacov. Z kazdeho je dobre mat par: 5,7 lodiciek, 3,4 vzdusne cesty. Vylepsujeme bane, len preboha nie kovove!, kovu narejdime dost. Krystal, Krystal, toho nie je nikdy dost. Vyskumame sondu.
4. Dve kolonie v domacom systeme-
Utocime uz so sondou. (Mimochodom, toto kratke obdobie bolo zatial jedine, ked som utocila na aktivnych hracov) Sustredime sa na vyskum a stavbu kolonizacnych lodi. Postavime 2 zakladne v domacom systeme, na ich velkosti nezalezi, neskor budu vymazane.(Ak nahodou chytim jednu velku, tu si nechavam kvoli neskorsiemu fleetsavu rozmiestnenim. V tejto hre som to stastie nemala)
5. Vznik inaktivnych -
Jedine bojove lode co nas mozu zaujimat, je mat takych 3-5 lahkych stihacov. Na veeeelmi dlhu dobu postacia. Na dvoch docasnych zakladniach postavime krystal banu na 13, deuterium na 10, 11 level.Kovove bane tam nemusia byt ziadne, ak predsa, tak minimalne. Len nam zeru energiu, kovu sa da dost narejdit.
Tyzden po zaciatku hry vzniknu prvi inaktivni. Inaktivni vzdy vznikaju o 00:00 v noci, pozor, nie 00:05 ako je bodovy update.(Uz neaktualne, bodovy stav sa aktualizuje priebezne) Vtedy uz musime mat malych transportov ako nasratych. Aspon dve tretiny bodov musime mat v nich! Pretoze inaktivni vznikajuci v noci su vlastne zeleni hraci, ktori takto vyjdu z noob protection,ktori svoje zdroje nikdy nepouzili a nikto ich neokradal. Maju strasne kvanta zdrojov.Bez obrany.
6. Impuls 5 -
Nas dalsi ciel, nastrategickejsia vec v hre. Zrychli male transporty dvojnasobne. Kedze chceme byt pri inaktivnych ako prvi, musime mat tento vyskum co najskor. Skumanie a stavba bojovych lodi nas nezaujima. Skumame impuls, stavame male transporty, a rejdime uz len inaktivnych. Aktivni hraci maju uz lode a obranu, a my sme investovali nase zdroje inym smerom.
7. Konecna kolonizacia-
Postavime si 8 kolonii, vzdialenych od seba aspon 100 systemov. Docasne kolonie zmazeme. Nechavame si len kolonie vacsie ako 163 poli. Najlepsie je kolonizovat 4.,5. a 9.tu poziciu.
Ako hrame potom...
Nastava faza budovania ekonomiky. Konci sa az ked dosiahneme bane cca 24/21, ked mame nanitku na kazdej zakladni a vesmirnu vyskumnu siet.
1.Potrebne vyskumy- Stale, stale zvysujeme impuls a pocitace. Ostatne vyskumy nie su az take dolezite. Vlastne vobec...
2. Lode- Stale viac a viac malych transportov. Velke netreba vobec, obycajne nepostavim ani jeden v priebehu celej hry. Su prilis pomale. Semtam nejaky stihac a kriznik, aby sme sa dostali cez obranu u inaktivnych.
3. Stavame bane- Donekonecna. Deuteriove netreba na vysoky level, uz teraz mam pocitace 11 a to mam kopu dalsieho deuteria na ruke. Toho sa malo minie a vela narejdi.
4. Rejdime inaktvnych - vysielame rejdovacie vlny zhruba raz za tri hodiny, kolkokrat denne stihneme.
(Ak to chceme robit co najefektivnejsie - spiseme si zoznam inaktivnych aby sme vedeli ktori v noci 00:00 pribudli ako novi - to su ti s milionami zdrojov na ruke. Rychlo ich oskenujeme - len tych, a mame dobru sancu ze pri nich budeme ako prvi.)
5. Obrana, satelity - osobne sa snazim nemat nic z toho. Nemam rada pocit ze mi niekto moze nieco znicit.
Satelity nepotrebujem kym nestavam deuteriove bane. A ked ich predsa stavat budete, odporucam na ich obranu par plaziem v kombinacii s tazkymi lasermi a antibalistickymi strelami. Ale to ani zdaleka neznamena ze si mozete nechavat flotilu pocas offline na zakladni! To postaci len na ochranu tych satelitov.
Ked mame armadu...
1. Vylepsujeme uz bojove vyskumy- pancier, stit, zbrane. Zvysuju silu lodi.
2. Vylepsujeme pohony- vsetky, spalovaci, impuls, hyper. Kazda lod ma iny.
3. Co najskor urobime mesiac.
4. Vzdy! fleetsejvujeme.
Rady na zaver.:
1. Zacat hru mojim sposobom znamena, ze pojdete v bodoch nahor len velmi, velmi pomaly na zaciatku hry. Moze to byt deprimujuce, hlavne ak mate dlho smolu vo velkosti kolonii. No ale to nevadi, treba vytrvat. Prvy hrac na zaciatku hry NIKDY nie je prvy hrac dlhodoby.
2. Ked mame armadu, utocime na aktivnych hracov - Ale pozor! Osobne likvidujem len velke armady, ktore uz mozu ist na forum celoogamovske. Slavne bitky. Dajte si pozor na farmarcenie a pribezne likvidovanie malinkych aktivnych hracov naokolo. Znechutite im hru, prestanu ju hrat a vy ostanete casom sami v prazdnom okoli. Treba sa spravat enviromentalne...vase nanitky budu potrebovat papat aj zajtra.
3. Pri budovani armady nezabudat na dva dolezite faktory - fodder a rapid fire. Mozu znamenat rozdiel medzi vyhrou a prehrou. To ze vy mate 500 batlshipiek a on len 200, este zdaleka naznamena ze ste silnejsi.